مد و فشن

راهنمای کامل خرید تیشرت زنانه در 4 قدم

تفاوت تیشرت نخ پنبه با تیشرت نخی چیه؟

راهنمای کامل خرید تیشرت زنانه

تیشرت یکی از لباس‌های مورد علاقه خانم‌هاست اما گاهی اوقات انتخاب یک تیشرت ساده، بسیار دشوار می‌شود. ممکن است پیش از خرید به این مسئله فکر کنید که چه مدل تیشرتی برای من مناسبه؟ چگونه متوجه بشم که کیفیت تیشرت خوبه؟ بهترین برند لباس زنانه چیست؟
در این مقاله سعی کردیم که یک راهنمای کامل خرید تیشرت زنانه در اختیارتان قرار دهیم تا یک خرید آسان و به یادماندمی را تجربه کنید.

قدم اول: انتخاب تیشرت با توجه به جنس پارچه

در واقع تمامی پارچه های بافته شده، نخی هستند. این نخ می تواند از الیاف مختلفی ساخته شده باشد. پارچه های جنس نخی اصطلاحا به پارچه هایی گفته می شود که الیاف ویسکوز یا پنبه بیشتری در بافت آن ها موجود است و جزو الیاف طبیعی محسوب می شوند (الیاف طبیعی شامل: پنبه، کتان، پشم، ابریشم و ویسکوز هستند). پارچه های جنس نخی (پنبه ای) انواع مختلفی دارند.

بهترین انتخاب برای جنس تیشرت، پنبه است. پارچه نخ پنبه از نظر کيفيت عالي هستند.  يکي از ويژگي‌هاي تيشرت‌هاي نخ پنبه اينه که کمي کشساني دارن، تيشرت‌هاي نخ پنبه در شست هيچ اتفاقي براشون نميفته و آبرفت ندارن و در کل انتخاب خيلي خوبي براي چهار فصل هستند

یکی از مهم‌ترین نکاتی که موقع انتخاب تیشرت باید به آن دقت کنید، وزن پنبه به کار رفته در آن است. هر چقدر وزن پنبه به کار رفته در لباس بیشتر باشد، تی شرت شما نرم‌تر، لطیف‌تر و بهتر خواهد بود. برای تیشرت مردانه عبارت ۳۰/s یا ۳۰ single نماینده کیفیت بالای تیشرت است و برای تیشرت زنانه همین میزان و ۴۰/s عدد مناسبی خواهد بود و موقع پوشیدن لباس احساس بسیار خوبی به شما خواهد داد.

مهم‌ترین مزایای لباس‌های نخ پنبه

۱- کنترل رطوبت بدن

لباس‌های نخ پنبه به دلیل داشتن روزنه‌های ریز، بر خلاف بسیاری از الیاف مصنوعی، در تنفس پوست خللی ایجاد نکرده و اجازه می‌دهد تا پوست آزادانه نفس بکشد!

این جریان هوا، مانع از تجمع رطوبت روی پوست و ایجاد بیماری‌های پوستی می‌شود.

همچنین این الیاف به دلیل انسجام اجزاء، همچون یک حوله، با جذب عرق و رطوبت، آن‌ها را از بدن دور کرده و به همین دلیل گزینه‌ی مناسبی برای فعالیت‌های ورزشی است. این پارچه می‌تواند رطوبتی به اندازه‌ی یک پنجم وزن خود – بدون ایجاد احساس خیسی در فرد – جذب کند.

۲- عایق

لباس‌های نخ پنبه با به دام انداختن هوا در بین بافت‌های خود، نوعی عایق حرارتی را در گرمای تابستان و سرمای زمستان ارائه می‌دهند.
در واقع این لباس‌ها ترموستات خوبی برای بدن به شمار می‌آیند.

۳- ضد آلرژی

پارچه‌های نخ پنبه به ندرت باعث واکنش‌های آلرژیک شده و پوشیدن لباس‌های ساخته شده از آن، برای کسانی که آلرژی‌های پوستی دارند، توصیه می‌شود.

خاصیت عدم تحریک کنندگی پوست توسط این الیاف، موجب استفاده‌ی آن در محصولات پزشکی مانند باند ، گاز و … می‌شود.
همچنین، زمانی که صحبت از لباس کودک باشد، نخ – پنبه در صدر گزینه‌ها خواهد بود.

۶- دوام

پنبه دارای استحکام کششی بالایی است که آن را قوی و بادوام می‌کند، به طوری که به ندرت شکافته یا پاره می‌شود. جالب است بدانید که در هنگام خیسی، حتی ۳۰ درصد قوی‌تر هم می‌شود.

قدم دوم: تیشرت ساده بهتر است یا طرح‌دار؟

ساده یا طرح‌دار بودن تی شرت کاملا سلیقه‌ای است. اما به این نکته توجه کنید که هر چقدر جنس پارچه تی شرت شما بهتر باشد، امکان چاپ طرح‌های رنگی‌تر، زیباتر و تمیزتری را به تولید کننده خواهد داد؛ بنابراین تی شرتی که چاپ روی آن تمیز نیست، جنس خوبی هم ندارد و اگر طرح چاپ شده روی تی شرت تَرَک خورده باشد یا با کشیدن ناخن روی آن بلند شود، تی شرت شما کاملا بی کیفیت خواهد بود.

قدم سوم: چک کردن سایز و اندازه در خرید تیشرت

دانستن نکاتی که در ادامه می‌خوانید، موقع خرید تیشرت کمکتان خواهد کرد تا سایز و اندازه مناسب را تشخیص دهید.

  • احساس راحتی در لباس و تیشرتی که قصد خرید آن را دارید، باید اصلی‌ترین معیار شما باشد. با وجود این خیلی طبیعی است که بعد از مدتی، پارچه تیشرت کمی کش بیاید؛ بنابراین موقع خرید سراغ مدل‌های فیت یا Slim Fit بروید تا بعد از چند بار شسته شدن دچار دردسر نشوید.
  • بهترین روش برای اینکه بدانید تیشرت جدید اندازه‌تان هست یا نه؛ پوشیدن آن است؛ اما تکلیف فروشگاه‌های لباس آنلاین چه می‌شود؟ جواب این سوال در جدول سایز بندی محصولات هر شرکت وجود دارد. هر برندی که به وضعیت مشتری‌ها و استاندارد محصولاتش اهمیت دهد، با توجه به فاکتورهای مختلف، در زمینه سایز بهترین راهنمایی را به شما خواهد کرد.

قدم چهارم: بررسی وضعیت دوخت‌

موقع خرید تیشرت همیشه به دوخت نواحی مهمی مثل یقه، آستین‌ها و لبه پایینی لباس دقت کنید. دقت نکردن به این موارد باعث می‌شه پولتان را دور بیندازید. موقع خرید آنلاین عکس را زوم کنید و درز و دوخت‌ها را به خوبی بررسی کنید.

 

راهنمای کامل خرید تیشرت زنانه

دوخت دور آستین، یقه و اطراف سرشانه یک برند با کیفیت به صورت یکسره است و جایی قطع نمی‌شود؛ برندهای خیلی خوب معمولا این دوخت را دوبله می‌کنند و به جای یک بار دوخت، سراغ دو بار دوخت می‌روند تا احتمالا در رفتگی دوخت و ایجاد درز را به حداقل برسانند.

اگر متوجه شدید لباس در اطراف یقه یا سرآستین‌ها جمع می‌شود، مطمئن باشید که مشکل از دوخت آن است که بسیار فشرده انجام شده است.

علاوه بر این در صورتی که می‌خواهید خرید اینترنتی تیشرت زنانه را تجربه کنید، تنوع و طیف انتخاب شما از برندهای ایرانی و خارجی، سایز، رنگ و مدل بیشتر خواهد بود. شما می‌توانید در هر زمان و مکان خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید و در زمان و هزینه‌های خود به صورت قابل توجهی صرفه‌جویی کنید.
به منظور تجربه بهتر از خرید آنلاین تیشرت زنانه، به اطلاعات بررسی محصول توجه کنید تا با جنس، کشور تولید، نوع الیاف پارچه و اطلاعات دیگر آشنا شوید و از تجربه دیگر مشتریان و کاربران فروشگاه آنلاین لباس نیز بهر‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *